Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mrowienia na skórze - czy to rzut?
#11
Blanka może to być tylko objaw SM, część objawów z którymi się borykamy są naturalnym przebiegiem choroby i one się pojawiają i znikają a czasami towarzyszą Nam stale. Jeżeli dany problem trwa już drugi dzień i pogarsza się lub utrzymuje się na stalym poziomie to warto wtedy skonslutowac się z neurologiem bo to moze byc rzut. Jeżeli również niepokoja Cię Twoje objawy również na Twoim miejscu bym to skonsultowala z lekarzem.

Wklejam link w którym jest opisane jak mozna rozpoznać rzut w SM :


http://www.stwardnienierozsiane.net/rzuty-i-remisja/
Odpowiedz
#12
(21-04-2016, 17:49)Jacek napisał(a): Od kilku dni czuje takie dziwne ‚mrówki’ na prawej ręce i nodze. Drażni mnie tam też dotyk, ocieranie się ubrania etc. 
Nie chciałem z tym nic robić tylko poczekać czy rozwinie się w jakiś rzut, ale dziś byłem po leki i przy okazji rozmowy z lekarką o tym wspomniałem. Stwierdziła, że nie wiadomo na pewno czy to rzut, ale skoro to już trwa od tygodnia, to mam wziąć sterydy w tabletkach. Mam zacząć jutro rano, ale się waham. Zazwyczaj rzuty mam konkretne, nigdy nie miałem watpliwości, że mam rzut i czas do szpitala, lekarz też nie miał. A teraz sam nie wiem co to za diabelstwo, lekarz też nie przesądza nic w tej sprawie, a tabletki są trochę na wszelki wypadek. Może lepiej poczekać z braniem i zobaczyć czy się pogorszy czy wycofa? Takie sterydy w tabletkach to kilka tygodni, a w ulotce jest napisane o wielu skutkach ubocznych.

Jacku, opisywany przeć Ciebie objaw, no cóż ja też go miałam, bardziej taką przeczulicę skóry, woda parzyła, dotyk sprawiał ból (nie wiem czy o tym samym nie mówimy) i niestety w moim przypadku był to objaw po jeszcze niezaleczonym rzucie, kiedy przestało mnie to drażnić sama nie wiem, ale aktualnie tego nie odczuwam Uśmiech
Życie jest piękne. Serce
.
.
.
.
.
Trzeba tylko brać odpowiednie leki Duży uśmiech
Odpowiedz
#13
(05-06-2016, 20:22)Joanna napisał(a): Blanka może to być tylko objaw SM, część objawów z którymi się borykamy są naturalnym przebiegiem choroby i one się pojawiają i znikają a czasami towarzyszą Nam stale. Jeżeli dany problem trwa już drugi dzień i pogarsza się lub utrzymuje się na stalym  poziomie to warto wtedy skonslutowac się z neurologiem bo to moze byc rzut. Jeżeli również niepokoja Cię Twoje objawy również na Twoim miejscu bym to skonsultowala z lekarzem.

Wklejam link w którym jest opisane jak mozna rozpoznać rzut w SM :


http://www.stwardnienierozsiane.net/rzuty-i-remisja/

Joanna trochę mnie uspokoiłaś, jakoś do mnie wcześniej nie dotarło, że sm to nie same rzuty...
Odpowiedz
#14
Ciesze się, że Cię uspokoiłam ale przy kolejnej wizycie warto wspomnieć o tym lekarzowi. Poza tym jakby cokolwiek Cię niepokoilo, to tez marsz do lekarza Uśmiech
Odpowiedz
#15
U mnie każdy rzut zaczyna się od takiego mrowienia, nadwrażliwość na temperaturę, potem przychodzi drętwienie i osłabienie tej strony ciała, którą akurat choroba atakuje. Dotyk ubrania na skórze odczuwam tak, jakby było mokre. z każdym takim rzutem jak na razie udawałam się do szpitala na sterydy, wiem że są szkodliwe, ale wolałam nie ryzykować, że rzut rozwinie się w coś gorszego.
Odpowiedz
#16
(06-06-2016, 20:18)estel39 napisał(a): U mnie każdy rzut zaczyna się od takiego mrowienia, nadwrażliwość na temperaturę, potem przychodzi drętwienie i osłabienie tej strony ciała, którą akurat choroba atakuje. Dotyk ubrania na skórze odczuwam tak, jakby było mokre. z każdym takim rzutem jak na razie udawałam się do szpitala na sterydy, wiem że są szkodliwe, ale wolałam nie ryzykować, że rzut rozwinie się w coś gorszego.

Cześć UśmiechMówisz o sterydach ,że są szkodliwe?Ja też tak uważam ale jak mi je dają zawsze uważają ,że nie są szkodliwe.
Odpowiedz
#17
Przy mniejszych rzutach, takich delikatnych, lekarze odradzają sterydy bo ich skutki uboczne (np. cukrzyca) są gorsze dla naszego zdrowia niż taki rzut. Zwłaszcza jeśli rzuty ma się często i przyjmuje przez to duże dawki sterydów. Ja w zeszłym roku przyjęłam 11 kroplówek Solu-Medrolu, ten rok już w lutym zaczęłam od 3 kroplówek i teraz chodzę z takim lekkim rzutem w postaci "mrówek" bo lekarze nie chcą mi dać więcej sterydów. Mogłabym się pewnie uprzeć i je dostać ale odpuściłam.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości